Lelaki Viral Beli Helikopter Mainan, Helikopter Sebenar Datang😱😱😱 "Kamu semua tolong saya. Jadi saya memesan sebuah helikopter mainan dari salah satu platform membeli-belah untuk diletakkan di atas katil saya," katanya.

Lelaki Viral Beli Helikopter Mainan, Helikopter Sebenar Datang! 

Membeli barangan dalam talian memang memerlukan ketepatan dan berhati-hati. Jika anda tidak membaca butiran produk tersebut, anda mungkin akan mengalami nasib yang sama dengan lelaki Malaysia ini.

 Kisah tersebut menjadi viral di Twitter selepas dimuat naik oleh akaun @txtdarionlshop. Lelaki yang tidak diketahui namanya itu meminta bantuan di media sosial selepas membeli mainan helikopter di kedai e-dagang. 

"Kamu semua tolong saya. Jadi saya memesan sebuah helikopter mainan dari salah satu platform membeli-belah untuk diletakkan di atas katil saya," katanya.

 Namun, selepas barang dihantar, ternyata yang datang adalah helikopter sebenar yang boleh dikemudi dan diterbangkan! 

Sudah tentu dia bingung dan panik, kerana menurut pengakuannya, dia kini tinggal di rumah bapa saudaranya yang tidak boleh dilalui oleh rumah itu.

 "Tetapi apabila ia tiba ternyata ia adalah helikopter sebenar yang boleh diterbangkan dan dipandu. Saya tidak tahu di mana hendak meletakkannya sekarang, kerana saya tinggal bersama bapa saudara saya, sebuah rumah yang sukar dilalui kereta," katanya. . 

Bagaimanapun, netizen mendapat tumpuan yang salah apabila melihat harga mainan helikopter itu. Di situ dinyatakan bahawa helikopter yang dikatakannya hanyalah mainan bernilai 2.9 juta Ringgit Malaysia, atau sekitar Rp 10 bilion
. Ya, siapa yang tidak syak apabila membeli mainan dengan harga Rp 10 bilion? Muat naik ini turut mendapat perhatian netizen sehingga mendapat lebih 7100 likes. Ramai yang terkejut dengan kejadian ini. 

"Apa kejadahnya helikopter mainan pada harga ini," kata @kunative.

 "Helikopter 10 billion ni murah kan? Kalau dah 5 kali menyertai 'Who Wants to Be a Millionaire' dah boleh dapatkan," kata @in_makiy. 

"Harganya sudah begitu banyak dan dia masih mengatakan dia membeli helikopter mainan? Dia telah dipukau kali ini," komen @manibumuuuu.
LihatTutupKomentar