Ramai2 Ni Ser0nok..” – Apak BakaI Tlmang Anak Ke SembiIan, Tak Pernah Anggap Anak Sebagai Satu Beb4n

Ramai2 Ni Ser0nok..” – Apak BakaI Tlmang Anak Ke SembiIan, Tak Pernah Anggap Anak Sebagai Satu Beb4n


BARU sahaja menyambut kel4hiran cahaya mata kel4pan pada Januari lalu, penyanyi dan k0mposer Harry Khalifah sekali lagi berk0ngsi kh4bar gembira ist3rinya kini sedang h4m1l anak kesembilan.

Bersyukur dengan rezeki yang dikurniakan, Harry atau mesra disapa Apak, 42, dalam masa sama sudah menj4ngka isterinya iaitu Noormala akan kembali hamil dalam masa terdekat.

“Ketika mencuci uri anak kelapan sebelum ini, ibu saya ada berkata isteri akan hamil lagi dan anak seterusnya dekat.

Apak baru sahaja menyambut kelahiran anak kel4pan J4nuari lalu yang d1beri nama Mardeena.

“Orang tua tahu biasanya tahu bila akan dapat anak lagi apabila mencvci uri bayi. Ini adalah kuasa Tuhan dan saya tidak menolak dikurniakan rezeki anak.

“Semestinya saya akan gembira dan bersyukur mendapat tahu tentang kehamilan isteri kali ini. Pengalaman mem1liki lapan orang anak sekarang ini membuatkan kami lebih bersedia menyambut kel4hiran kesembilan nanti,” katanya kepada mSt4r.

Sedar tanggungjawab sebagai seorang bapa sem4kin besar, Apak kini tidak boleh duduk d1am dan perlu lebih ker4s bekerja untuk menampung kehidupan keluarga.

Dalam masa sama, Apak turut menitip pesan buat semua pasangan suami isteri yang belum dikvrniakan cahaya mata untuk sentiasa berdoa agar urusan mereka dipermudahkan.Saya tidak pernah anggap memiliki anak ramai sebagai satu beban. Setiap anak yang dil4hirkan itu adalah rez3ki dan saya harus menjaga amanah ini dengan sebaik mungkin.


“Jadi sekarang ini memang perlu lebih kerja keras sebab anak semakin ramai. Nak berehat pun tiada masa diseb4bkan jadual kerja yang padat. Semoga anak-anak ini akan membesar menjadi soleh dan solehah.


“Saya tidak pernah anggap memiliki anak ramai sebagai satu beban. Setiap anak yang dilahirkan itu adalah rez3ki dan saya harus menjaga amanah ini dengan sebaik mungkin.


“Jadi sekarang ini memang perlu lebih kerja keras sebab anak semakin ramai. Nak berehat pun tiada masa diseb4bkan jadual kerja yang padat. Semoga anak-anak ini akan membesar menjadi soleh dan solehah.


“Buat mereka yang belum dikurniakan cahaya m4ta, jangan pernah berputus asa. Teruskan berdoa semoga dipermudahkan urusan untuk memilik anak suatu hari nanti,” ujarnya.




Sementara itu bercakap tentang perkembangan kerjaya, Apak bakal tamp1l dengan sebuah lagu baharu berjudul Lagu Untuk Amy hasil ciptaannya sendiri.


Selain itu dia turut menjalinkan kerj4sama dengan sebuah pr0duksi dari Jepun merakamkan semula lagu berjudul Wan Lebor.


Apak bersama isteri dan Japan orang an4k mereka.


Apabila ada syarikat rakaman Jepun yang mahu mer4.kamkan semula lagu ini saya amat berbesar hati memberikan kerjasama.


“Dengan cara ini bolehlah saya berikan sumbangan sedikit untuk mengh4.rumkan nama negara,” jelasnya.

LihatTutupKomentar