‘Smpainya Hati..’Suami KeI4r lsteri Dan Bay1 44 Hari Sblm I4rikan Diri Dalam Keadaan Berb0geI

Johor Bahru : Seorang bapa terk.edu melihat anak perempuan dan cucunya berIumuran drah dan tidak bernywa dipercayai dikeIar di Ieher oleh menantunya sendiri di Kampung Ba.kar Batu di sini, tengah hari tadi.

Rosman Ahmad, 58, berkata dia menerima panggilan telefon daripada anak sulungnya yang memaklumkan terdapat masaIah di rumah anak ketiganya yang berusia 26 tahun sebelum dia berge.gas ke lokasi kejadian.

“Apabila saya sampai, anak pertama dan kedua sudah ada di sini (rumah keluarga anak ketiga), saya lihat anak perempuan saya terbar1ng depan pintu rumah dengan Iuka di Ieher macam dikeIar.

“Cucu lelaki saya, juga terdapat Iuka di Ieher, ketika itu ada jururwat sedang mengend0ngnya. Tetapi, saya difahamkan cucu saya ditemui di sisi ibunya,” katanya ketika ditemui di lokasi kejadian di sini, hari ini.

Wanita itu dan anak tunggaInya, Hans Mohd Thakif Amir berusia kira-kira dua bulan, ditemukan sudah mninggaI dunia, dipercayai dikeIar suaminya berumur 25 tahun.

Lelaki itu pula diIaporkan meIarikan diri sejurus kejadian itu dengan menaiki motosikal dalam keadaan berb0gel.

Beberapa video dan gambar memaparkan seorang lelaki dipercayai sspek dalam kejadian keIar isteri dan anak itu kemudian tular di media sosial.

Menurut Rosman, anak dan menantunya itu dijadualkan bersanding 24 Julai ini memandangkan tldak dapat berbuat demikian selepas bernikah tahun lalu kerana Printah KawaIan Pergerakan (PKP).

Malah, katanya, persiapan untuk majlis bersanding itu juga sudah siap dan hanya menunggu hari bahagia itu.

Ketika ditanya mengenai hubungan anak dan menantunya itu, Rosman berkata, sejak berkahwin, pasangan itu hidup bahagia.

“Anak saya dan menantu memang anak yang baik. Mereka tiada masaIah. Saya tidak pernah dengar mereka berga.duh.


“Cuma akhir-akhir ini, saya tahu menantu saya tiada pekerjaan tetap selepas berhenti kerja beberapa bulan lalu. Mungkin dia ada masaIah tempat kerja.


“Dulu dia ada buat kerja pembersihan di stadium, lepas itu dia berhenti kerja. Kemudian saya dapat tahu dia hanya kerja sambilan mencuci kapal di Pasir Gudang dan bantu kerja-kerja penyediaan makanan,” katanya yang memaklumkan menantunya b.ukan seorang yang pa.nas ba.ran.




Sementara, isteri Rosman, Norazlina Hamdan, 50, berkata, mereka sekeluarga reda dengan apa yang sudah berlaku kerana menganggap menantunya juga anak yang baik


“Anak saya kalau ada masaIah banyak cerita dengan adik-beradik dia saja, tetapi tidak ada pula dia menga.du ada masaIah kewangan.


“Jadi saya tidak sngka perkara ini boleh berlaku kerana sudah kenal menantu Iama dan mereka baik,” katanya pasrah.




Jnazah kedua-dua mngsa kini berada di Jabatan F0rensik Hspital Sultanah Aminah (HSA) di sini dan akan dikebu.mikan di Tanah Perkub.uran Islam Kampung B.akar Batu di sini, esok.

LihatTutupKomentar